Menu Zoeken English

'Ervaring opdoen is minstens zo belangrijk als kennis vergaren uit een boek of college.'

Lees het interview met x

xx is student bij de opleiding Ondernemerschap & Retail Management.

Hoe ziet de toekomst van Retail eruit?

De toekomst is altijd lastig voorspellen, maar wij geloven in "clicks & bricks". Een mooie online shop in combinatie met fysieke winkels. De manier van winkelen verandert, het wordt meer destination shopping. Mensen nemen niet altijd meer de tijd om een hele dag de tijd iedere winkel in de  winkelstraat te bekijken, maar gaan meer gericht naar de winkels van hun voorkeur. Vooral winkels met een goede online zichtbaarheid en veel engagement bij de klanten profiteren hiervan.

Wat is de rol van young professionals in de toekomst van Retail?

De ontwikkelingen in de retail gaan de laatste jaren razendsnel. De snelle opkomst van online shoppen heeft het speelveld drastisch veranderd. Young professionals zijn groot geworden in het digitale tijdperk en kunnen met deze kennis en hun "jeugdig" enthousiasme, een grote bijdrage leveren aan het toekomstproof maken en houden van retailers.

Wat is voor jullie de reden om in zee te gaan met de community Managing New Retail?

Wij vinden het heel belangrijk dat jong talent de juiste kansen krijgt en ook kan leren in de praktijk. Daarnaast kijken wij er naar uit om ook van hen te blijven leren. Zo hopen we voor alle partijen een hele mooie win-win situatie te creëren.

Bij de community Managing New Retail lopen studenten vanaf jaar 1 al twee dagen per week stage wat vind je daarvan?

Ervaring opdoen is minstens zo belangrijk als kennis vergaren uit een boek of college. De praktijk is toch vaak net wat anders dan de theorie. Als die inzichten je al vroeg worden geboden, dan kan dat alleen maar bijdragen aan nog beter opgeleide young professionals.

Wie is volgens jou de ideale toekomstige retailer?

Er is denk ik niet één ideale toekomstige retailer. Wel denk ik dat de retailer van de toekomst over de volgende eigenschappen moet beschikken: flexibiliteit, innovativiteit, kennis van de digitale wereld, doorzettingsvermogen en vooral veel positieve energie. Daarnaast moet je als retailer over een korte spanningsboog beschikken. Dat klinkt misschien raar, maar de retail is een markt die altijd in beweging is en waar de ontwikkelingen razendsnel gaan. Als je te lang tevreden bent met hoe dingen lopen, mis je links of rechtsom ergens de boot.

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen