Ga direct naar de content

Aanmelden en stemonderzoek

Hoe meld je je aan?

Aanmelden voor studiejaar 2016-2017 is niet meer mogelijk. Vanaf 1 oktober 2016 kun je je aanmelden voor 2017-2018.

Aanmelden in 2 stappen

  1. Om je aan te melden, moet je eerst een DigiD aanvragen. Regel dit nu al. De aanvraag duurt ongeveer een week.
  2. Meld je vóór 1 mei 2017 aan. Dat doe je via Studielink.

Stem- en spraakonderzoek

Voor je tot de opleiding kunt worden toegelaten, moet je eerst het toelatingsonderzoek van Hogeschool Rotterdam succesvol afronden. Er wordt gekeken naar de mogelijkheden van je stem, (uit)spraak en de vloeiendheid van het spreken. Het onderzoek bestaat onder andere uit het voorlezen van een stuk tekst, het doen van stemproeven en het zingen van een lied met minimaal twee octaven. De kosten van dit onderzoek bedragen € 30,-. Als je deze procedure met positief resultaat afrondt, krijg je een verklaring van toelating. De toelatingsonderzoeken worden tot en met 30 juni 2017 afgenomen en vinden plaats op afspraak, bijvoorbeeld op de open dag. 

Na je aanmelding

Nadat je je hebt aangemeld via Studielink:
  • krijg je een uitnodiging voor het toelatingsonderzoek en een studiekeuzeadviesgesprek. Ter ondersteuning van dit gesprek vraagt de opleiding je de startmeter (digitale vragenlijst) uit te voeren. Aan de hand van het studiekeuzeadviesgesprek bekijken we samen of de gekozen opleiding voor jou de juiste is en of je ondersteuning nodig hebt om een goede start te kunnen maken met je opleiding. Na het studiekeuzeadviesgesprek krijg je een studiekeuzeadvies.
  • krijg je inloggegevens van Hogeschool Rotterdam. Hiermee kun je op mijn.hr.nl precies zien aan welke eisen je nog moet voldoen om je inschrijving compleet te maken. Met de inloggegevens kun je ook inloggen op HINT, het intranet. Op HINT vind je vlak voor het begin van je studie informatie over bijvoorbeeld je lesrooster en je boekenlijst. Met de inlogcodes heb je tevens toegang tot je persoonlijke e-mail van Hogeschool Rotterdam.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.