Menu Zoeken English

De stage-ervaring van Jeremy

"Ik heb enorm veel kansen gekregen"

Bedrijfskunde-student Jeremy vertelt over zijn stage bij het bedrijf Lely in Maassluis. Tijdens zijn stage liep hij mee met het online marketing team.

"Mijn naam is Jeremy en ik ben derdejaars student Bedrijfskunde aan Hogeschool Rotterdam. Tijdens mijn derde studiejaar heb ik 20 weken stage gelopen bij het bedrijf Lely in Maassluis. Lely is een prachtig Nederlandse hoogwaardig technologisch productiebedrijf en maakt onder andere robots en datasystemen voor de melkveehouderij.

Mijn stageopdracht was meewerken binnen het online marketing team. Zo heb ik bijvoorbeeld meegewerkt aan de website van Lely, het optimaliseren van de social media kanalen en het bedenken en opzetten van content voor advertentiecampagnes. Ik ben erg breed ingezet tijdens mijn stage. Zo heb ik ook werkzaamheden verricht voor de afdelingen communications, branding en HR.

Hetgeen waar ik echt trots op ben over mijn stage is een door mij en een medestagiair (Jayro Stuijt van de opleiding International Business) ontwikkeld project. Al snel na het starten van onze stage zagen wij dat Lely in het nieuws was gekomen omtrent de rode koeien, waar Lely bekent om staat. Hier zagen Jayro en ik een mooie kans. Kunnen wij wat met deze koeien? Zo hebben wij plannen bedacht wat er allemaal met deze koeien kan. Dit hebben wij uitgeschreven en gepresenteerd aan meerdere afdelingen. Naar voren kwam dat Lely erg op zoek is naar nieuw personeel. Dit kan misschien mooi gecombineerd worden met de rode koeien. Dit hebben Jayro en ik uitgewerkt tot een plan. Na een aantal overleggen hadden wij ons plan staan. Het idee was dat we twee koeien gingen gebruiken om naar events, beurzen en universiteiten te gaan. Op deze koeien zaten QR codes. Op het moment dat je de QR code scant, word je doorgestuurd naar een website die wij hier speciaal voor hadden gemaakt waar je informatie over Lely kon vinden.

Hierna konden wij beginnen met het realiseren van het plan. De koeien waren volledig in het rood. Dit wilden wij veranderen naar iets wat meer opvalt. Hierdoor hebben wij contact gezocht met een designer. Deze designer heeft de koeien bewerkt tot rode koe met witte vlekken. Hierna moest de QR code gemaakt worden. We hebben een bedrijf vier bordjes laten maken met deze QR code erop die we op onze koeien konden plakken. De koeien zelf waren toen klaar voor gebruik, alleen we wilden nog een reclamefilmpje maken. Dit reclamefilmpje konden wij dan adverteren via Facebook en Instagram naar mensen die aanwezig waren op de events, beurzen of universiteiten. Dit filmpje hebben we gemaakt met een extern bedrijf. Na meerdere meetings over hoe we het filmpje het beste konden maken en hoe het het beste zou gaan werken konden we beginnen met het schieten van de beelden.

Bekijk het reclamefilmpje

Zo zijn Jayro en ik in een bus met koeien achterop door heel Nederland gereden om langs de events, beurzen en universiteiten langs te gaan. Ook zijn de koeien intern gebruikt. Zo heeft een afdeling de koeien gebruikt voor een teamweek met internationale collega’s. Jayro en ik hadden speciaal hiervoor de website aangepast zodat je het programma voor de week kon zien als je de QR code scande. De reacties op de koeien waren fantastisch en het heeft voor veel verkeer gezorgd naar de Lely website waar wij ontzettend trots op zijn. Ik heb ontzettend veel geleerd van mijn stage bij Lely.

Ik heb enorm veel kansen gekregen om mijzelf zowel op persoonlijk als professioneel gebied te kunnen ontwikkelen waar ik enorm dankbaar voor ben. Door een proactieve houding heb ik super veel uit mijn stage kunnen halen."

"Ik ben erg breed ingezet tijdens mijn stage. Zo heb ik ook werkzaamheden verricht voor de afdelingen communications, branding en HR. "

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen