Menu Zoeken English

Second Life Vehicle - Fase 1 (2014-2015)

Hogeschool Rotterdam

Het hoofddoel is een Klassieke Citroën HY bus te transformeren in een elektrisch aangedreven cateringbus die ingezet wordt RDM Campus.

Vraagstelling

Hoe realiseren we het definitieve ontwerp voor een elektrische aandrijflijn van de klassieke Citroën HY bus?

Aanpak

De voertuiglevenscyclus wordt voor een belangrijk deel bepaald door de levensduur van de verbrandingsmotor en de kosten/baten analyse om deze te repareren/ reviseren. Daarnaast zijn er steeds strengere emissie eisen voor bijvoorbeeld stedelijke gebieden die betekenen dat oudere voertuigen daaruit geweerd worden. Door het elektrificeren van de auto kan deze opnieuw en schoon gebruikt worden. De investering in de elektrificatie in combinatie met investering in de auto kunnen gunstiger uitvallen dan het aanschaffen van een nieuwe elektrische auto.

Resultaat

Van februari 2015 tot juni 2015 is de elektrische aandrijflijn voor de Citroën HY bus gedimensioneerd door een mix van 2e en 3e jaars Automotive studenten waarbij de kennisdeling met externe partijen en bedrijven een belangrijke rol hebben gespeeld. Het resultaat is uitgewerkt in een 3D CAD model en een 1:1 mock-up.

Duurzaam

  Dit project is duurzaam.

Opleiding(en)

  • Automotive

Type

Project

Aan dit project werkten mee

Barry Persoon

Begeleider(s)

John Jansen, Albert van Popering

Downloads

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.