Ga direct naar de content

Functies

Wat kun je doen na je opleiding?

Bekijk een aantal voorbeelden van functies.

Leidinggevende

Je bent verantwoordelijk voor een afgebakend gebied of (eigen) afdeling in een organisatie. Je hebt beslissingsbevoegdheid, stuurt mee in bedrijfsprocessen en draagt zo actief bij aan het optimaal functioneren van het bedrijf. Je hebt een duidelijke visie, stelt doelen en kunt mensen op integere, inspirerende en motiverende wijze aansturen. Voorbeelden: hoofd secretariaat, teamleider en locatiemanager.

Management ondersteunend assistent

Je ondersteunt het management organisatorisch/bestuurlijk, inhoudelijk en administratief. Je verzamelt bijvoorbeeld informatie, bereidt beleid voor, neemt initiatieven en bewaakt de voortgang van een proces of project. Je werkt samen met mensen met zeer uiteenlopende functies. Je takenpakket is dus breed en je moet snel en effectief kunnen handelen. Voorbeelden: ondersteunend medewerker kwaliteitszorg, projectcoördinator, sales assistent, juridisch medewerker en ambtelijk secretaris.

Projectcoördinator

Initiëren, structureren, organiseren, controleren en administreren. Dat zijn in het kort de taken van een projectcoördinator. Je houdt de doelstelling, randvoorwaarden, deadlines en gemaakte afspraken rondom een project in de gaten. Ook onderhoud je alle contacten en handel je issues zelfstandig af. Daarnaast verzorg je de gehele verslaglegging.

Sales assistant

Calculaties maken, offertes opstellen, contracten in orde maken en budgetten in de gaten houden. Dat zijn slechts een aantal zaken waarmee je je als Sales Assistent bezig houdt. Je onderhoudt contact met klanten en ontvangt hen op evenementen en beurzen. Je hebt een klantgerichte, commerciële instelling.

Teamleider

In deze functie geef je leiding aan meerdere medewerkers. Je richt het team in en stuurt hen dagelijks aan. Ook ben je eindverantwoordelijk voor het taakgebied waarin je werkzaam bent. Je vertaalt het tactische beleid naar afdelingsbeleid en levert een bijdrage aan het jaarplan van de afdeling. Op basis van dit plan stel je de teamdoelstellingen vast. Je bent voor je medewerkers het eerste aanspreekpunt bij het oplossen van vaak ingewikkelde problemen.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.