In het tweede jaar loop je opnieuw stage. Deze keer besteed je minimaal de helft van je tijd aan een bedrijfsopdracht waarmee je echt wat kunt betekenen voor een organisatie. Wat ook leuk is aan het tweede jaar, is dat je een aantal dagen op studiereis gaat naar een buitenlandse bestemming. Daar ga je leerzame excursies volgen die door de studenten zelf georganiseerd zijn.
Bovendien kun je in het tweede jaar kiezen uit vier keuzeprofielen, namelijk Internationale Handel, HRM, Eventmanagement en Customer Experience Management. Door een van deze profielen te kiezen kun je kennis opdoen in een richting die jij interessant vindt.
In het tweede jaar heb je ook een module waarbij je zelf mag bepalen wat je wilt leren. Zo krijg je de kans om jezelf te verdiepen in een vakgebied dat buiten Management valt. Voor dit vak ga je eerst aan de slag met het opstellen van een persoonlijk ontwikkelplan, en als dit plan is goedgekeurd krijg je tijd om je plan tot uitvoer te brengen. Zo kun je jezelf echt onderscheiden van de andere studenten die deze opleiding hebben gedaan.
In het laatste halfjaar van deze studie ga je afstuderen. Dat is het moment om te bewijzen dat je jezelf hebt ontwikkeld tot een volwaardige Ad Management professional die binnen een organisatie kan functioneren op tactisch niveau. Houd er rekening mee dat je in leerjaar twee minder richtlijnen krijgt, waardoor er meer van je zelfstandigheid wordt verwacht.
Al met al is deze opleiding heel goed te doen als je je best doet. Ik kan deze opleiding iedereen aanbevelen. Ik zou dus zeggen schrijf je snel in, ga er 100% voor en wees een voorbeeld van overtref jezelf!