Menu Zoeken English

Rolmodellen zelfmanagementondersteuning

Hoe kunnen klinische leiders een rolmodel zijn voor studenten en collega’s bij het ondersteunen van zelfmanagement

Veel verpleegkundigen vinden het ondersteunen van zelfmanagement lastig en studenten ervaren een grote kloof tussen wat zij in de opleiding leren en wat ze in de praktijk ervan terugzien. Tegelijkertijd zijn er verpleegkundigen die het wel lukt, ondanks hectiek van alledag, om zelfmanagement te ondersteunen. Uit onderzoek blijkt dat rolmodellen een effectief middel zijn om gedrag aan te leren. In dit onderzoeksproject wordt samen met de opleiding Verpleegkunde en het werkveld onderzocht welke verpleegkundigen rolmodellen voor het ondersteunen van zelfmanagement zijn voor studenten en hoe zij kunnen leren van deze rolmodellen. Tegelijkertijd versterkt dit project hiermee het gedrag van de rolmodellen, zodat zij zich verder kunnen ontwikkelen als klinisch leider.

Toon:

Dit onderzoek vindt plaats in nauwe samenhang met het onderwijs. Studenten Verpleegkunde worden uitgenodigd om te participeren in een vragenlijstonderzoek.

Daarnaast wordt in de praktijk, op leerafdelingen, onderzocht hoe rolmodellen ondersteund kunnen worden bij zelfmanagementondersteuning in de praktijk. Dat gebeurt door frequente inspiratiesessies, want elk talent, of expert heeft oefening, kennis en reflectie nodig.

We gebruiken cookies voor analyse en marketing om de website te verbeteren.

Wijzig cookie-instellingen