Ga direct naar de content

FLOW nieuws

Actuele berichten van het project FLOW van Kenniscentrum Zorginnovatie
  • Enthousiaste reacties na test demoversie serious game

    Nieuws

    Het multidisciplinaire team van het project FLOW ontwikkelt een serious game voor kinderen in groep 8 ter voorbereiding op de transitie naar de middelbare school. Deze transitie blijkt vooral een uitdaging voor kinderen die sociaal en communicatief minder sterk zijn en moeite hebben met flexibiliteit. FLOW beoogt deze doelgroep met een serious game preventief oplossingsstrategieën aan te leren, om hun functioneren op de middelbare school te bevorderen.

  • De laatste focusgroep met docenten uit het onderwijs zit erop!

    Nieuws

    Onlangs hebben wij binnen project FLOW de laatste twee focusgroepen met docenten afgerond. Wij spraken eerst met vier leerkrachten van groep 8, gevolgd door vijf docenten werkzaam binnen het voortgezet onderwijs.

  • Projectcoördinator Kim Bul aangesteld als Research Fellow bij het Serious Games Institute

    Nieuws

    Op 14 januari presenteerde zij haar kennis en kunde op het vlak van serious gaming en geestelijke gezondheidszorg, waarna haar een aanstelling tot september 2017 is aangeboden.

  • YipYip wordt nieuwe serious game ontwikkelaar

    Nieuws

    Binnen project FLOW zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe creatieve partner die het “bouwen” van de serious game op zich wil nemen. Met de game willen we de overgang van basis- naar voortgezet onderwijs én het levensloopperspectief van Rotterdamse jeugdigen met autismespectrumproblematiek verbeteren. In oktober deden wij een oproep en daar hebben vijf bedrijven op gereageerd waaronder YipYip. Alle bedrijven hebben een elevator pitch verzorgd.

  • Initiatieven rondom serious gaming en Autisme

    Nieuws

    Naast project FLOW zijn er nog een aantal initiatieven rondom serious gaming en Autisme. Onlangs is de serious game KickAss gelanceerd dat erop gericht is om jongeren met autisme op een speelse en uitdagende wijze hun dagelijks terugkerende vraagstukken op te leren pakken, zoals hoe te reageren in bepaalde sociale situaties. De game is gebouwd met jongeren met autisme.

  • FLOW aanwezig bij de Nationale Special Educational Needs (SEN) conferentie

    Nieuws

    Op woensdag 16 september vond de Nationale SEN conferentie plaats. Deze conferentie stond dit jaar in het teken van Passend Onderwijs.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.