Ga direct naar de content

E-health en mentale vitaliteit

Serious gaming voor Rotterdamse jongeren met depressieve klachten en een laag sociaaleconomische status
Publicatiedatum: 01 januari 2015

In deze studie wordt onderzoek gedaan naar een serious game ter preventie en behandeling van depressie onder Rotterdam jongeren in de leeftijd van dertien tot zeventien jaar.

Toon:

Eerst wordt er vooronderzoek gedaan naar

  1. de benodigde game content van een serious game voor Rotterdamse jongeren in de leeftijd van dertien tot zeventien jaar met een laag economische status en depressieve klachten (subklinische depressie, depressie), en
  2. te verkennen op welke wijze de te ontwikkelen serious game integraal onderdeel kan worden van de ondersteuning van deze groep jongeren.

Door middel van een literatuurstudie, focusgroepen en onderzoek naar reeds bestaande preventieprogramma‚Äôs en hun effectiviteit, wordt verkend hoe de mentale vitaliteit van deze jongeren versterkt zou kunnen worden teneinde de (impact van) depressieve klachten te reduceren. Daarnaast wordt een verkenning gemaakt van de randvoorwaarden voor succesvolle implementatie in de jeugdhulp.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.