Ga direct naar de content

INVASI

Ontwikkelen van onconventionele onderwijsprojecten
Publicatiedatum: 01 januari 2013

Invasi is een collectief van professionals, die op uiteenlopende plekken binnen Hogeschool Rotterdam werken met ervaring in het ontwikkelen van onconventionele onderwijsprojecten. Deze pioniers hebben elkaar gevonden in een gemeenschappelijke ambitie om wezenlijke veranderingen in de cultuur van het huidige onderwijs aan te jagen.

Toon:

Een gewenst effect is dat pioniers zich gezien en gewaardeerd weten en dat ze het vertrouwen en de ruimte krijgen om hun ideeën verder te ontwikkelen.

Het effect op studenten is dat ze ervaren dat hun individuele ontwikkeling tot competente professional centraal staat en niet de gestandaardiseerde onderwijsinhoud en/of het uniforme beoordelingskader. Dat schept vrijheid, maar ook medeverantwoordelijkheid voor hun leerprocessen.

Het effect voor opleidingen is dat er ruimte ontstaat voor verandering en dat docenten en leidinggevenden daar moed uit putten om die verandering ook door te zetten en vorm te geven.

Voor de HR als instituut is een gewenst effect dat er een evolutie plaatsvindt van top-down beleid, gebaseerd op regelgeving en controle naar een faciliterend beleid gebaseerd op vertrouwen en verbondenheid.

De impuls van het INVASI-collectief voor de onderwijsinnovatie op Hogeschool Rotterdam leidt tot een inspirerend symposium in oktober 2015. Tot die tijd ontplooien de INVASI-leden activiteiten zoals eerder genoemd, met als doel om belangwekkende onderwijs-innovatieve ideeën en projecten op de kaart te zetten. Voor de langere termijn is het idee dat de community stand houdt, onderzoek wordt verbonden en een brede samenwerking en/of uitwisseling binnen de HR optreedt.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.