Ga direct naar de content

Het Talent (h)erkend

Leren herkennen van talent
Publicatiedatum: 01 januari 2011

Is het mogelijk om minimaal 20 docenten van basis- en vmbo scholen in de regio Rotterdam te ondersteunen bij het leren herkennen van talenten bij leerlingen door in een nieuw regionaal kennisnetwerk gezamenlijk onderzoek te verrichten naar nieuwe interventiestrategieën gebaseerd op dialogic teaching en deze in enkele pilots in de praktijk te beproeven?

Toon:

De kenniscirculatie start al in de inventarisatiefase. De resultaten van de inventarisatieactiviteiten (enquêtes en interviews) worden in een discussies/brainstormsessie per school tussen de docenten VO & PO, studenten, onderzoekers en docenten van de Hogeschool Rotterdam besproken. Ook worden er twee schooloverstijgende brainstormsessies georganiseerd voor ideeëntoetsing en ontwikkeling. Als laatste wordt in deze fase Robin Alexander uitgenodigd om een themaseminar over dialogic teaching te begeleiden waar alle VO en PO docenten en betrokkenen van de HR bij aanwezig zijn. Deze bijeenkomst heeft plaats gevonden in maart 2012.

Gedurende de looptijd van de pilots wordt middels seminars/sessies e.d. continu kennis gedeeld. Het gaat om sessies met het eigen pilotteam (gericht op evaluatie en analyse) en om kennisoverdrachtsessies in de school en naar docenten van andere pilotscholen. Tevens worden er acht grotere, plenaire sessies gehouden waarin alle projectbetrokkenen resultaten en ervaringen bespreken en zoveel mogelijk ideeën genereren, hetgeen de basis is voor het bijsturen van de pilots (docenten krijgen opdrachten mee naar school).

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.