Naar een toekomstbestendig beleid voor commerciële radio

Publicatie van Kenniscentrum Creating 010

F.J.H. Don, A. Drahmann, P.W.M. Rutten | Rapport | Publicatiedatum: 05 oktober 2020
Per 1 september 2022 eindigen de huidige vergunningen voor het gebruik van de FM frequenties voor commerciële radio en de daaraan gekoppelde frequentieruimte in het digitale spectrum DAB+. Het Adviescollege verdeling frequentieruimte commerciële radio is daarom door de staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat gevraagd om te adviseren over beleid voor de periode na 2022. Het Adviescollege adviseert, naast andere relevante vraagstukken op het radiodossier, over de wijze van verdelen van de commerciële radiovergunningen. Het Adviescollege adviseert om deze vergunningen in 2022 opnieuw uit te geven, daarbij gebruik te maken van een veiling en de nieuwe vergunningen uit te geven voor een periode van 10 tot 12 jaar.

Auteur(s) - verbonden aan Hogeschool Rotterdam

Betrokken bij deze publicatie