Ga direct naar de content

Innovatiekompas

Richting geven aan innovaties
Publicatiedatum: 01 september 2012

Innovatie staat hoog op de economische, academische en politieke agenda. Het overgrote deel van de managers en ondernemers wereldwijd erkennen dat innovatie voor hen enorm belangrijk is. Er wordt veel aandacht besteed aan het ontwikkelen, maar het gaat vaak mis bij het gebruik of de implementatie van de innovaties.

Uitgebreid onderzoek laat zien dat traditionele modellen niet meer toereikend zijn. De complexiteit van de omgeving is toegenomen wat vraagt om een systematischere benadering. Het Innovatiekompas is een model dat door lector dr. Guy Bauwen in 2013 is ontwikkeld en dient als handvat voor het vermarkten van innovaties.

8 kompaspunten

De verschillende kompaspunten brengen samen de innovatiegraad van de onderneming in kaart. Het Innovatiekompas kent acht kompaspunten:

  1. Lead users
  2. Lead customers
  3. Lead markets
  4. Lead offerings
  5. Lead partners
  6. Lead operations
  7. Lead experts
  8. Lead champions

Minors+

Verbinding onderwijs

Bij dit onderzoeksproject zijn de volgende minors+ betrokken: 

  • Turning business into innovation
  • Turning innovation into business
  • Creative concepts into business

Projectfeiten

De feiten overzichtelijk op een rij

Samenwerkingspartners

Looptijd

2012 - heden

Onderzoekslijn

Scale up

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.