Reinventing Retail - 26 januari 2017

Donderdag 26 januari, 18.00- 20.30 uur, De Bijenkorf. Personeelsingang Aert van Neshof, naast Q-Park De Bijenkorf

11 januari 2017

Klanten werven met influencer marketing, wegwijs maken met een ShoppingGuide op smartphone, kleding verhalen laten vertellen en stof laten voelen én ‘horen’. Zomaar een greep uit de vele innovatieve projecten die jonge trendgevoelige studenten van Hogeschool Rotterdam het afgelopen jaar ontwikkelden. Van praktische ingrepen, bedacht door studenten Small Business & Retail Management tot spannende speculaties over mogelijke toekomsten van studenten van ontwerpopleidingen, het wordt allemaal gepresenteerd tijdens Reinventing Retail op donderdag 26 januari.

Als retailer van de Rotterdamse Binnenstad ben je altijd bezig het beste uit je onderneming te halen. Het steeds weer uitvinden van je Retail-formule hoort bij je ondernemerschap en heb je hard nodig om de concurrentie voor te blijven. Sta je er alleen voor? Absoluut niet! Donderdag 26 januari ben je van harte uitgenodigd om deel te nemen aan een nieuwe inspiratieavond van Retailinnovatie in Rotterdam met als thema Reinventing Retail. Dit keer zijn we welkom in de medewerkerseetzaal van De Bijenkorf Rotterdam.

Ideeënmarkt en workshops
Studenten van Hogeschool Rotterdam laten vernieuwende Retail-ideeën en diensten zien waarmee je direct aan de slag kunt. Welke van deze ideeën het verdienen om samen met ondernemers uit de Rotterdamse binnenstad uitgewerkt te worden, bepalen jullie. Op de ideeënmarkt mag je letterlijk en figuurlijk ‘geld’ inzetten op de toekomst. Is er een idee dat perfect past in jouw Retail-formule? De studenten gaan graag de samenwerking met je aan. En Retailinnovatie in Rotterdam en Urban Department Store Rotterdam stellen voor de twee allerbeste ideeën een ‘doorontwikkelprijs’ beschikbaar. Zelf aan de slag kun je in een van de drie workshops, gegeven door docent-onderzoekers van Hogeschool Rotterdam, over netwerk-businessmodellen, influencer marketing en eerste signalen van nieuwe trends. Tijdens en na het programma is er ruimte om te netwerken. Kortom, het belooft een drukke avond te worden waarbij je naar huis gaat met praktische tips en nieuwe inspiratie.

17.00 uur Inloop ideeënmarkt met broodjes, inschrijven voor workshops*
18.00 uur Welkom door Eric van den Elshout (De Bijenkorf) en  Paul Rutten (Kenniscentrum Creating 010)
18.10 uur Studenten en alumni introduceren hun concepten en bezoekers  kunnen ‘geld’ uitgeven.
19.20 uur Uitreiking ‘doorontwikkelprijs’
19.30 uur Workshops
20.30 uur Netwerkborrel.

Aanmelden