Ga direct naar de content

Ton de Kraay

Promovendus Differentiation in teaching of English

Ton de Kraay doet een promotieonderzoek met als doel te weten te komen of een gedifferentieerd curriculum Engels voor het voortgezet onderwijs, waarin rekening wordt gehouden met niveauverschillen tussen instromende leerlingen, een gunstig effect heeft op de ontwikkeling van hun taalvaardigheid Engels

Ton is sinds 2000 opleidingsdocent didactiek Engels op de lerarenopleidingen van de Hogeschool Rotterdam. Bij de 2e graads opleiding Engels en de Pabo verzorgt hij didactiekcursussen Engels en begeleidt hij studenten in hun studieloopbaan en stage.

Hij is mede-auteur van 'Four-Leaf Language Clover – A tool for teachers of English in Dutch primary schools' (European Language Label winnaar 2009) en 'And yet all different; handreiking voor een curriculum Engels op de pabo', tijdens zijn werkzaamheden voor het ICLON van de Universiteit Leiden (2004 - 2008).

Sinds 2005 werkt Ton de Kraay nauw samen met het EarlyBird bureau van het bestuur openbaar onderwijs Rotterdam (BOOR). Samen met EarlyBird heeft hij een 'Early English' minor voor de Pabo van de HR ontwikkeld en verscheidene nascholingsprogramma's. Hij is lid van verschillende landelijke overlegorganen zoals het 'Vroeg vreemde talenonderwijs'(Vvto) platform en de werkgroep ter ondersteuning van de nominerende autoriteit voor de Europese commissie moderne talen(ECML).

Promotieonderzoek 

Dit promotieonderzoek heeft als doel om de aansluiting po-vo voor onderwijs Engels te optimaliseren en het vergroten van de onderwijsopbrengst Engels in het vo.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.