Ga direct naar de content

Gosse Romkes

Promovendus Taalgebruik in de klas en Leren Lesgeven

Na een 1ste graads lerarenopleiding, de studie onderwijskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen en een master in Business Administration doet Romkes nu onderzoek naar de inhoud en het verloop van het leerproces ‘Leren Lesgeven’.

Vanuit zijn brede opleidingsachtergrond heeft hij in een grote verscheidenheid aan functies gewerkt in de meeste schooltypen van lager tot hoger onderwijs. Op dit moment is hij werkzaam als secretaris van management en directie van het Instituut voor Lerarenopleidingen van Hogeschool Rotterdam.

Naast het voorzitterschap van de curriculumcommissie van de tweedegraads lerarenopleiding beheert hij enkele IVL-brede portefeuilles zoals praktijkonderzoek, introductie van het hoofddocentschap en toetsing en examinering.

Als voorzitter van het redactieteam heeft hij bijgedragen aan de totstandkoming van de Generieke Kennisbasis voor alle tweedegraads lerarenopleidingen in Nederland. Sinds september 2011 is hij verbonden aan Kenniscentrum Talentontwikkeling waar hij binnen de onderzoekslijn Optimalisering Leerprocessen een promotieonderzoek uitvoert.

 

Promotieonderzoek

Gosse doet onderzoek naar de inhoud en het verloop van het leerproces ‘leren lesgeven’ van studenten in de tweedegraads lerarenopleiding.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.