Ga direct naar de content

Aartje van Dijk

Promovenda Schrijvend leren en genredidactiek

Aartje van Dijk doet een promotieonderzoek, een experiment in de lerarenopleidingen wiskunde en biologie met een verdere toepassing van wiskunde en biologie in het voortgezet onderwijs. Schrijvend leren is de manier van leren die centraal staat.

Aartje is taalkundige. Na jaren in Utrecht als begeleider van docenten Nederlands als tweede taal (NT2) gewerkt te hebben, kwam zij terecht als projectmedewerker en ontwikkelaar bij de CED-groep in Rotterdam. Daar heeft zij haar werkterrein in de loop der tijd verbreed en ging zij scholen in het voortgezet onderwijs en de bve adviseren over taalgericht vakonderwijs.

Sinds 2008 is zij werkzaam als docent bij de lerarenopleiding Nederlands van de Hogeschool Rotterdam. Zij geeft taalkundevakken, NT2 en taalgericht vakonderwijs. Vanaf 2010 is zij ook werkzaam als onderzoeker bij Kenniscentrum Talentontwikkeling.

Promotieonderzoek

Dit promotieonderzoek is een experiment in de lerarenopleidingen wiskunde en biologie met een verdere toepassing van wiskunde en biologie in het voortgezet onderwijs. Schrijvend leren is de manier van leren die centraal staat. De verwachting is dat studenten en leerlingen door schrijvend leren hun kennis en inzicht in een vak zullen vergroten.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.