Ga direct naar de content

Wouter Pols

Onderzoeker

Wouter Pols was leraar in het speciaal onderwijs en opleider in het middelbaar en hoger beroepsonderwijs (pabo en lerarenopleiding vo). Momenteel is hij part-time werkzaam bij Kenniscentrum Talentontwikkeling. Daar is hij onder meer betrokken bij het project Pedagogische empowerment. Dat project richt zich niet alleen op de pedagogische professionalisering van mbo-leraren, maar doet daarbij tegelijkertijd een onderzoek naar hun pedagogisch denken.

Proefschrit In de Wereld komen

Een studie naar de pedagogische betekenissen van opvoeding, onderwijs en het leraarschap

Opvoeding en onderwijs zijn dagelijkse mediakost: dan is er weer een pleidooi voor een nieuw onderwijsconcept, dan een notitie over opvoedingsondersteuning, een wetenschapper die op grond van onderzoek een nieuwe manier van leren propageert, dan weer een beleidsmaatregel om de output van het onderwijs te verhogen. De invalshoek van waaruit dat gebeurt, is steeds weer anders. Wat verstaan we vandaag eigenlijk onder opvoeding en onderwijs?

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.