Dr. Monique de Bruijn-Smolders

Docent-onderzoeker

Monique combineert haar werkzaamheden als onderzoeker bij Kenniscentrum Talentontwikkeling met die van hogeschooldocent bij de masteropleiding Advanced Nursing Practice. Haar promotieonderzoek deed zij bij Kenniscentrum Zorginnovatie.

Monique de Bruijn-Smolders is betrokken bij het lectoraat Studiesucces van Ellen Klatter. 

Promotieonderzoek zelfregulerend leren en studiesucces in het hoger onderwijs

Zelfregulerend leren bestaat uit een groot aantal zelfregulerende leerprocessen, bijvoorbeeld: plannen, het toepassen van leerstrategie├źn en het inschakelen van hulpbronnen. Hoewel een aantal zelfregulerende leerprocessen verband blijkt te hebben met studiesucces op de lange termijn (studievoltooiing), is er nog veel te onderzoeken naar welke zelfregulerende leerprocessen studie drop out en studievertraging in het eerste leerjaar voorspellen. 

Monique de Bruijn verdedigde op 16 november 2017 haar proefschrift aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. 

Onderwijs

Monique combineert haar werkzaamheden als onderzoeker met die van hogeschooldocent bij de masteropleiding Advanced Nursing Practice (MANP) aan Hogeschool Rotterdam. Haar aandachtsgebieden binnen de MANP zijn zelfregulatie, toetsing, interbeoordelaarsbetrouwbaarheid, masterthesebegeleiding, studieloopbaancoaching en het trainen van leermeesters. 

Publicatie(s)

Van Dr. Monique de Bruijn-Smolders

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.