Ga direct naar de content

Lectoraat Digitale Didactiek

van dr. Fleur Prinsen

Rotterdam is een dynamische en diverse stad die met zijn tijd meegaat. Zowel deze grootstedelijke diversiteit als de voortdurend veranderende beroepspraktijk zorgen ervoor dat onderwijsontwerpen steeds aan verandering onderhevig zijn. Een sterke leergemeenschap in de driehoek onderwijs, praktijk en onderzoek maakt het mogelijk om aan die verandering inhoud te geven. 

Door in co-creatie te werken aan het ontwerp van digitale leerarrangementen kunnen onderwijsprofessionals vanuit nieuwe inzichten hun onderwijs aanpassen en studenten ondersteunen in het vormen van een positieve leer- en werkidentiteit. Dit helpt studenten bij het vinden van aansluiting bij relevante leergemeenschappen en het zich ontwikkelen binnen die leergemeenschappen. De inzet van digitale middelen in het onderwijs maakt het mogelijk de actieve deelname aan die leergemeenschappen te versterken.

Onderzoekslijn

Het lectoraat maakt onderdeel uit van de onderzoekslijn Optimalisering Leerprocessen van Kenniscentrum Talentontwikkeling

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.