Dr. Amos van Gelderen

Lector Taalverwerving en Taalontwikkeling

Sinds 1 januari 2010 is Amos van Gelderen lector Taalverwerving en Taalontwikkeling bij het Instituut voor Lerarenopleidingen van Hogeschool Rotterdam. Bij Kenniscentrum Talentontwikkeling begeleidt hij verschillende onderzoeksprojecten op het gebied van taalverwerving en taalonderwijs. Hij was lid van de expertgroep doorlopende leerlijnen (Cie Meijerink) en heeft meegewerkt aan het adviesrapport voor de referentieniveaus Taal.

Publicatie(s)

Van Dr. Amos van Gelderen

Begrijpend lezen: wat is dat?

De componenten die een rol spelen bij begrijpend lezen

Writing with peer response using different types of genre knowledge: Effects on linguistic features and revisions of sixth-grade writers

Zijn taaltoetsen bruikbaar voor het verbeteren van academische schrijfvaardigheid?

De casus van Hogeschool Rotterdam

Taalniveaus GO!

Blog van Amos van Gelderen

Effecten van leren schrijven met peer response en instructie in genrekennis

Van profijtbeginsel naar rendementsdenken

Effects of peer response using genre knowledge on writing quality

a randomized controlled trial

10 Mythes over taalonderwijs

Onderwijs in feiten en meningen; feit of fictie?

Taalontwikkeling van studenten; veel meer dan spelling en grammatica

commentaar

Reading Comprehension Level and Development in Native and Language Minority Adolescent Low Achievers: Roles of Linguistic and Metacognitive Knowledge and Fluency

De rol van technisch lezen, woordenschat en metacognitie bij het begrijpend lezen van een- en meertalige leerlingen in het vmbo

Taalonderwijs; een kwestie van ontkavelen

openbare les in duplo: presentatie van het lectoraat Taalverwerving en Taalontwikkeling bij het Instituut voor Lerarenopleidingen van Hogeschool Rotterdam

Writing proficiency level and writing development of low-achieving adolescents: the roles of linguistic knowledge, fluency, and metacognitive knowledge

Effects of reciprocal teaching on reading comprehension of low-achieving adolescents. The importance of specific teacher skills

Implementation quality of family literacy programmes: a review of literature

The role of type of activity in parent–child interactions within a family literacy programme: comparing prompting boards and shared reading

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.