Ga direct naar de content

Martijn Priem

Onderzoeker

Martijn Priem is onderzoeker bij Kenniscentrum Innovatief Ondernemerschap en verbonden aan het lectoraat Entrepreneurship & Business Innovation van lector Guy Bauwen. Ook is hij betrokken bij de praktijkgerichte onderzoekslijnen van het Instituut voor Commercieel Management. Hij is coördinator van de minor+ Turning Innovation Into Business en in dat kader ook betrokken bij het Honoursprogramma van Hogeschool Rotterdam.

Martijn doet onderzoek naar het innovatievermogen van het middel- en kleinbedrijf en heeft samen met de lector en hoofddocenten een Innovatievermogensscan ontwikkeld. Door middel van de minor+, een ontwikkelplatform of ‘Innovation Lab’, draagt hij samen met docenten bij aan de vernieuwing van de curricula van de opleidingen van Instituut voor Commercieel Management. In het bijzonder heeft hij zich verdiept in ‘innovatief leiderschap’ en onderzoek gedaan naar factoren die hierop van invloed zijn.

Samenwerkingen binnen onderzoek

Onderwijs

Martijn is naast coördinator ook als docent inhoudelijk bij de minor+ betrokken en met name verantwoordelijk voor het honoursonderwijs en de onderzoekslijn. Indirect houdt hij zich ook met de projecten van derdejaars studenten bij COM bezig, die met behulp van de Innovatie-vermogensscan praktijkgericht onderzoek bij bedrijven doen. Verder begeleidt hij zowel direct als indirect studenten bij hun afstudeeronderzoek of andere onderzoeksprojecten.

Samenwerkingen binnen het onderwijs

Minor+

Betrokken bij de volgende minors+
  • Turning Business Into Innovation

    De economie verandert continu. Ondernemingen zullen mee moeten veranderen om ervoor te zorgen dat er vraag naar hun product of dienst blijft. In deze minor+ wordt er onderzocht hoe ondernemingen hun business nieuw leven kunnen inblazen door te innoveren.

  • Turning Innovation Into Business

    Het proces van innovatie is onvoorspelbaar en onzeker. Hoe zet je iets op de markt wat voorheen nog niet bestond? Hoe realiseer je zo snel mogelijk, maar met weinig middelen, technische en commerciële ontwikkeling? Met deze vraag gaan de studenten aan de slag in deze Minor+.

  • Creative Concepts Into Business

    Voor een succesvolle innovatie is zowel creativiteit als commercieel vernuft nodig. Maar hoe vind je de juiste connectie tussen creatieve en economische meerwaarde? Deze minor+ richt zich op dit vraagstuk.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.