Marieke van der Weiden

Onderzoeker

Marieke van der Weiden staat bekend om het feilloos aanvoelen van trends en het inbrengen van totaal disruptief gedachtegoed, nieuwe zakelijke mogelijkheden en uitzinnige marketingstunts en concepten. 

Op de helft van de zero's (2005) profileerde Van der Weiden zich als TRUUS een high-end strategisch adviseur en guerrillamarketingcel voor o.a. Gemeente Rotterdam, Rotterdamse musea, Nederlandse modelabels en non-profit organisaties. Dit nadat zij jarenlang als rechterhand, PR-manager en doorbitch voor verschillende Rotterdamse dansgoeroes (o.a. Ted Langenbach) en nachtclubs heeft gewerkt.

Haar tentakels zitten diep geworteld in het hoger beroeps onderwijs waar Van der Weiden door studenten wordt bestempeld als educatief feestje. Haar rol binnen het Kenniscentrum is die van Sr. Onderzoeker en Guestlecturer in de vakgebieden Digital, Circulair en Start-up. Projecten waar Van der Weiden zich mee bezighoud zijn -De bibliotheek van de toekomst- , het verbeteren van het ondernemersklimaat voor studenten op HR en strategische digitale innovatie van business-to-business organisaties in de regio Rotterdam.

Achtergrond

Van der Weiden won met TRUUS. door de jaren heen verschillende awards (o.a. Museumnacht Rotterdam | Rotterdam Idee) voor sociale experimenten, publieke installaties en citymarketingcampagnes met daarin publieke stunts met o.a. bordurende senioren in nachtclubs en blote dames door de Koopgoot. Van der Weiden staat opgenomen in de Viva400-lijst en zorgt met een eigenzinnige kijk op zaken regelmatig voor (media)aandacht en een nieuwe kijk op business. Van der Weiden is professioneel spreker in de stal van Speakers Academy waar zij o.a. spreekt over de Uitvaart van de Toekomst en nog een aantal hot-topics.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.