I BELONG HERE

24 juni 2020

Onderzoeker Claudia Gomes van Kenniscentrum Talentontwikkeling heeft een boek geschreven over gezien en gehoord voelen. Het boek biedt inzichten en handvatten om de hogeschool te zien als een plek waar je je gehoord en gezien voelt en waar je kan worden wie je wil zijn.

No man is an island, entire of itself

John Donne

‘’Ik weet uit persoonlijke ervaring hoe belangrijk het is om je ergens thuis te voelen, je gezien, gehoord en erkend te voelen en welke impact dit op je persoonlijke ontwikkeling en je studentsucces kan hebben. Door mijn werk als onderzoeker onderken ik ook vanuit de expertrol het belang van sense of belonging. Deze kennis deel ik in nu met jou. Daarbij zal ik je na elk hoofdstuk uitnodigen te reflecteren op je eigen ervaringen. Moge de inzichten en handvatten uit dit boek je inspireren om onze hogeschool nog meer een plek te laten zijn waar iedere student zich gezien en gehoord voelt en kan worden wie hij/zij wil zijn. ‘’
Drs. Claudia Gomes

Lees het boek van Claudia: I BELONG HERE

Claudia Gomes

Binnen Kenniscentrum Talentontwikkeling doet zij onder de vlag van lectoraat Studiesucces onderzoek naar de Sense of Belonging van eerstejaars studenten. Sense of Belonging is de mate waarin je verbondenheid voelt met je studieomgeving en succesvol bent geïntegreerd in je opleiding. Een hoge mate van Sense of Belonging bij de student verhoogt de commitment naar de opleiding toe en vergroot het studiesucces van de student. Met dit onderzoek geeft zij antwoord geven op de vraag óf en in hoeverre die relatie bestaat voor eerstejaars studenten van Hogeschool Rotterdam.

Ga naar de persoonlijke pagina van Claudia