Ga direct naar de content

Talentscout 2.0

Talentontplooiing

Talentscout richt zich op de talentherkenning en talentontplooiing. Deze minor+ moet uiteindelijk een innvatief product opleveren dan op de een of andere manier bijdraagt aan de stimulering van taalontwikkeling.

Hoe kan jij de ouder, de leraar of het kind zelf het talent van het kind ontdekken en hoe stimuleer je dat het kind dat talent ontplooit?

Met de deelvragen:

  • Welke mogelijkheden zijn er om te ontdekken waar je talenten liggen?
  • Hoe kunnen kinderen elkaar helpen/ ondersteunen bij het ontdekken waar hun talenten liggen?
  • Hoe kunnen ouders een bijdrage leveren aan het ontdekken van de talenten van hun kinderen?
  • Hoe kun je ouders leren en stimuleren om ook buiten de school de talenten van hun kinderen te stimuleren?
  • Hoe breng je succeservaringen van talentontwikkeling in beeld?
  • Hoe stimuleer je de olievlekwerking van talentontwikkeling t.a.v. terreinen waar kinderen meer moeite mee hebben?

Projectbeschrijving

In de minor+ Talentscout werken studenten in een mulitdisciplinair team aan innovatieve oplossingen voor een complex vraagstuk uit de beroepspraktijk dat aangeleverd is door een externe opdrachtgever. Talentscout richt zich op de talentherkenning en talentontplooiing. Dzee minor+ moet uiteindelijk een innvatief product opleveren dan op de een of andere manier bijdraagt aan de stimulering van taalontwikkeling.

Studenten worden begeleid door een coach en door professionals uit de praktijk.Wekelijks zijn er bijeenkomsten met de coach. Daarnaast zijn er de wekelijkse theoretische bijeenkomsten onderzoeksvaardigheden en talentontwikkeling. Minimaal 2 dagen per week werken studenten aan het complexe vraagstuk van de oprdrachtgever. Regelmatig zijn er workshops waarin wordt ingegaan op kennis- en vaardigheidsvragen van de studenten. Hiervoor worden ook lectoren of experts uit de praktijk ingezet. Studenten geven zelf aan welke sprekers voor hen van belang kunnen zijn en nodigen deze zelf uit.

Tussenproducten worden in peerreviews aan andere minoren+, opdrachtgevrs, onderzoekers en lectoren van het kenniscentrum gepresenteerd en becommentarieerd.

Het eindproduct wordt gepresenteerd bij de opdrachtgever en breder onder de aandacht gebracht bij de doelgroep door middel van bijvoorbeeld een publicatie, presentatie of workshop.

Begin en eindtijd september 2014 - februari 2015

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.