Menu English

Retail RoboJam - 14 en 15 november

Ga de uitdaging aan en doe mee!

02 november 2018

In de retail wordt steeds meer geëxperimenteerd met robots: ze rijden rond in magazijnen, wijzen mensen de weg of staan klanten te woord. Het ontwerpen van een retailrobot met een goede gebruikservaring is nog niet vanzelfsprekend. Vragen zijn bijvoorbeeld: Wat kunnen sociale robots in winkels betekenen? Van welke (robot)services worden klanten blij? Hoe past dat in de gehele winkelervaring?

Ben jij ontwerper, ondernemer of programmeur en wil jij je twee dagen op deze vragen storten? Ga de uitdaging aan en doe mee aan de RetailRoboJam! De Jam vindt plaats op 14 en 15 november 2018 in RoboValley in Delft.

Als je meedoet aan de RetailRoboJam kom je terecht in een multidisciplinair team van 4 a 5 personen bestaande uit ontwerpers, programmeurs en retailspecialisten. De Jam begint met een inleiding van de opdracht door de Bijenkorf. Vervolgens verzorgd de startup Interactive Robotics een introductie over hun robots: de Pepper en de Nao. Daarin worden de robots gedemonstreerd en de mogelijkheden van de robots toegelicht.  

Gedurende de twee dagen ga je met je team aan de slag met de opdracht. Er is op verschillende momenten de gelegenheid om vragen te stellen aan de Bijenkorf. Daarnaast wordt je bijgestaan door medewerkers van Interactive Robotics bij het programmeren van de robot. Er is een gebruikersvriendelijke programmeeromgeving waarin je de robots gemakkelijk aan kunt sturen, zelfs zonder programmeerkennis. Voor meer ervaren programmeurs is er de mogelijkheid om in de achterliggende code te duiken.

Aan het eind van de twee dagen pitcht elk team hun idee aan een professionele jury, inclusief een life demo met een echte robot.   

Deelname is gratis. We vragen een kleine vergoeding van €15,00 voor thee, koffie, fris, lunch en tussendoortjes op beide dagen. Het aantal deelnemers is beperkt, dus meld je snel aan voor een plek!