English

Kunstopleidingen van Hogeschool Rotterdam scoren bijzonder goed in de Keuzegids Masteropleidingen 2023

09 maart 2023

De masters Fine Art and Design en Interior Architecture van de Willem de Kooning Academie scoren bijzonder goed bij onze studenten. Vooral de thema’s ‘docenten’ en ‘toetsing’ krijgen een hogere waardering.

De Keuzegids Masters geeft informatie over de inhoud van de masteropleidingen en over het perspectief op de arbeidsmarkt na het volgen van een bepaalde master. Daarnaast geeft de Keuzegids een beeld van de kwaliteit van de opleiding, gebaseerd op de vorige Nationale Studenten Enquête 2022 (NSE).

Beoordelingsthema’s

De Keuzegids beoordeelt de kwaliteit van een opleiding aan de hand van vijf thema’s: inhoud, docenten, toetsing, voorbereiding op de loopbaan en sfeer. Bij elk thema worden scores in de vorm van plussen en minnen weergegeven.

Scores opleidingen

Verwante masteropleidingen van verschillende hogescholen en universiteiten zijn opgenomen in tabellen en alfabetisch gerangschikt op (plaats)naam van de onderwijsinstelling. De volgorde geeft geen waardeoordeel aan over de kwaliteit van de opleiding. De plussen en minnen per thema geven daarvan een indicatie.

Naast de twee masters Fine Art and Design en Interior Architecture van de Willem de Kooning Academie scoren ook de opleidingen Begeleidingskunde, Shipping and Transport en Leren en Innoveren plusjes op veel thema’s.

Resultaten inzien

De kwaliteitsmedewerkers van de instituten hebben online toegang tot de Keuzegids Masters en daarmee inzage in de resultaten van onze masteropleidingen.

Hogeschoolbrede contactpersoon voor de Keuzegids is Charlotte Smitshoek. Meer informatie is te vinden op de website van de Keuzegids.

Over de Keuzegids

De Keuzegids Masters 2023 geeft informatie over, en vergelijkt de kwaliteit van alle officieel geregistreerde masteropleidingen van universiteiten en hogescholen. De opleidingen worden per vakgebied vergeleken op inhoud. De Keuzegids Masters wordt uitgegeven door het Centrum Hoger Onderwijs Informatie (C.H.O.I.). Kijk voor meer informatie op de site van de Keuzegids.