Kenniscentrum Business Innovation benoemt drie nieuwe lectoren

19 juni 2019

Kenniscentrum Business Innovation van Hogeschool Rotterdam heeft drie nieuwe lectoren benoemd: dr. Jelle van Baardewijk, prof. dr. Walter Baets en dr. Annie Yang.

Dr. Jelle van Baardewijk is benoemd tot lector Bedrijfsethiek. Met zijn benoeming sluit de hogeschool aan bij een maatschappelijke trend waarin Nederlanders steeds hogere eisen stellen aan elkaars gedrag. Deze hogere eisen zijn bijvoorbeeld te zien in de toegenomen intolerantie voor discriminatie, ecologische verwaarlozing en belastingontwijking.

Prof. Dr. Walter Baets is benoemd tot lector Values Based Leadership. Baets zal zich richten op de wijze waarop ondernemers en managers in het (grotere) mkb hun eigen normen en waarden méér kunnen inzetten om hun organisaties te vernieuwen. Het plaatst de ontwikkeling van economische activiteiten in een breder perspectief: kiezen op grond van morele afwegingen, streven naar maatschappelijke impact en organiseren via een open netwerk.

Dr. Annie Yang benoemd tot lector Digital Business gaat zich met haar onderzoek bezig houden met de digitalisering van het (Rotterdamse) mkb en welke kansen en barrières deze met zich mee brengt. Digitale ontwikkelingen veranderen markten en concurrentieverhoudingen ingrijpend. Door bedrijfsprocessen te digitaliseren, wordt de efficiëntie en flexibiliteit van ondernemingen vergroot. Veel ondernemers zien kansen, maar weten niet waar te beginnen.

Kenniscentrum Business Innovation

Fundamentele vraagstukken die spelen binnen de regionale economie vormen de basis van de onderzoeksagenda van het kenniscentrum. Uitgangspunt is de Roadmap Next Economy en de vraag hoe bedrijven binnen het mkb de transitie naar de nieuwe economie kunnen maken. Het onderzoek concentreert zich op drie onderzoeksthema’s: Digital economy, Circular economy en Entrepreneurial economy.

Meer over de drie nieuwe lectoren en het Kenniscentrum