Kenniscentrum Creating 010 presenteert Rotterdam Monitor Creatieve Industrie

Rotterdamse creatieve sector in beeld gebracht

20 september 2018

Vrijdagmiddag 21 september presenteert Kenniscentrum Creating 010 van Hogeschool Rotterdam de eerste editie van de Rotterdam Monitor Creatieve Industrie. Samen met het Rotterdamse NEO Observatory onderzocht Creating 010 de ontwikkeling van de creatieve industrie en de sector informatie- en communicatietechnologie in Rotterdam. Nagegaan is onder meer wat het belang van beide sectoren is in de Rotterdamse economie en welke bijdrage ze leveren aan de recente economische groei van de stad.

De monitor kijkt naar de ontwikkeling van banen en toegevoegde waarde in beide sectoren en in de deelsectoren die daarbinnen onderscheiden worden. Voor de creatieve industrie zijn dat kunsten en cultureel erfgoed, media- en entertainment industrie en de creatief zakelijke dienstverlening (bijvoorbeeld design en architectuur). Binnen ICT worden ICT-hardware en ICT-diensten onderscheiden.

De monitor bevat belangrijke informatie voor de opleidingen van Hogeschool Rotterdam die aanstormend talent opleiden voor creatieve beroepen. Daarnaast geeft de monitor relevante inzichten voor lokaal en regionaal beleid en voor branche- en sectororganisaties.

De presentatie wordt verzorgd door projectleider Paul Rutten (Creating 010) en Olaf Koops (NEO) en vindt plaats op 21 september vanaf 13.30 uur in Het Nieuwe Instituut in Rotterdam tijdens de conferentie Balance/Unbalance: www.balance-unbalance2018.org
Bezoekers die louter komen voor deze presentatie hoeven zich niet te registreren voor de algehele conferentie.