Ga direct naar de content

Visies en idealen…voor en in de klas

Startsymposium Master Pedagogiek

Ons onderwijs is niet ‘neutraal’. De Master Pedagogiek is een sociaalpedagogische opleiding die haar studenten verschillende richtingen wil toerusten. Maar wat betekent deze visie voor ons concrete handelen als docenten? Do we practice as we preach? In het startsymposium zetten we dit onderwerp centraal.

Als docenten brengen we onze masterstudenten in contact met voor hen nieuwe theorieën op het gebied van pedagogiek, politiek, beleid en innovatie. Al meteen in de eerste cursus ‘Visies en idealen’, betekent dit een pittige confrontatie met denkers als Hannah Arendt en John Dewey. In latere cursussen komen daar de kapitaaltheorieën van sociologen als Bourdieu en Putnam bij, gevolgd door innovatie- en beleidstheorieën.

Twee docenten die al lange tijd aan de opleiding verbonden zijn, Joop Berding en Izaak Dekker, schreven over het bovenstaande een prikkelend en (zelf)kritisch essay: Filosofen in actie.

Dat staat centraal op de startconferentie aan het begin van het nieuwe schooljaar. Als deelnemer krijg je een exemplaar van het essay mee.

Wanneer en waar

Vrijdagmiddag 25 augustus
Van 15.00 – 17.00 uur

Locatie Symposiumzaal Museumpark

Programma onder voorbehoud:

  •  15.00 uur:       Inloop    
  • 15.30 uur:       Welkom en introductie, Kitt Bosman, opleidingscoördinator Master Pedagogiek
  • 15.35 uur:       Visies en idealen… voor en in de klas,  Joop Berding en Izaak Dekker, docenten Master Pedagogiek
  • 16.35 uur:       (Re)Actie vanuit de zaal        
  • 17.15 uur:       Afronding en aansluitend borrel

Voor wie?

studenten, docenten en alumni van de Master Pedagogiek

Aanmelden

Meld je aan voor het evenement. 

Online registreren voor het event.

We gebruiken cookies om de website te verbeteren.