MBOᵉ: Excellentie in het mbo

Meer willen en meer kunnen

05 maart 2019

In 2009 is Hogeschool Rotterdam gestart met excellentieonderwijs, in het hbo bekend als ‘honoursonderwijs’. Hier faciliteren we studenten die ‘meer willen en meer kunnen’. In het mbo is de laatste jaren, mede gestimuleerd door extra middelen, een vergelijkbare beweging in gang gezet. In deze programma’s wordt ruimte gemaakt voor studenten die extra uitdaging zoeken of kunnen gebruiken en die gemotiveerd zijn te investeren in hun eigen ontwikkeling. Er is een waardevol netwerk rondom excellentie in het mbo ontstaan. Dat heeft geresulteerd in ontmoetingen, kennisdeling en - verspreiding en samenwerking op het gebied van excellentieonderwijs. Dit netwerk wordt voortgezet onder de naam MBOᵉ. Het aantal mbo-instellingen dat deelneemt aan het netwerk Excellentie groeit.

Op 11 maart 2019 vindt de conferentie Excellentie in het mbo: 'Kansen bieden, kansen pakken' plaats.

Bekijk meer info over de conferentie

Voor meer informatie over het MBOe netwerk: Leontien Kragten: l.kragten@rocmn.nl