Testfestijn Serious Games 2022

Studenten testen de nieuwste zorgtechnologische vindingen

12 april 2022

Op maandag 28 maart werd op de Rochussenstraat het Testfestijn ‘Serious Games’ georganiseerd door 2e-jaars studenten van de opleiding Communicatie (instituut CMI) in samenwerking met studenten Ergotherapie (instituut IVG), onder begeleiding van Minjou Lemette (Docent Ergotherapie) en José Ermers (Regisseur Zorgtechnologie).

Studenten van de opleidingen Ergotherapie, Fysiotherapie en Verpleegkunde hebben het Testfestijn de gehele dag kunnen bezoeken en zorgtechnologische producten met een serious gaming-element kunnen ervaren in de praktijk.

Ze kropen ze in de huid van een persona, om zo met de verschillende technologieën te experimenteren en daar vanuit hun expertise feedback op te geven. Elf verschillende leveranciers gaven uitleg over hun product. Met veel energie en bevlogenheid, inspireerden ze studenten en docenten over de mogelijkheden van zorgtechnologie. Op deze manier kan Hogeschool Rotterdam de zorgprofessionals van de toekomst blijven opleiden.

De dag werd een groot succes dankzij de inzet van de studenten, medewerkers en leveranciers.

Wordt vervolgd!