Rotterdams ‘Kenniscentrum Duurzame HavenStad’ zet nieuwe strategische koers uit

17 november 2015

Kenniscentrum RDM van Hogeschool Rotterdam gaat voortaan door het leven als Kenniscentrum Duurzame HavenStad. OP 17 november staat de feestelijke lancering van de zes nieuwe onderzoekslijnen op het RDM-terrein op het programma en maakt het kenniscentrum de strategische koers 2016-2019 bekend.

Er is een gevarieerd programma, met lezingen, workshops en clinics waarin Rotterdam als duurzame havenstad centraal staat. Bovendien geven vier lectoren van het kenniscentrum - Kees Pieters, Gert-Joost Peek, Peter Troxler en Christoph Maria Ravesloot - hun openbare les.

Samenwerking als drijvende kracht

Kenniscentrum Duurzame HavenStad verbindt het onderwijs van Hogeschool Rotterdam met praktijkgericht onderzoek aan havenstad Rotterdam. “De naamsverandering is onderdeel van de nieuwe koers die het kenniscentrum inslaat. We willen docenten, studenten en partners vandaag laten kennismaken met onze onderzoeksthema’s en de nieuwe accenten die we willen leggen. Centraal staat dat we als door samenwerking gedreven organisatie gaan werken in teams van lectoren. We gaan een meer specifieke focus hanteren in ons onderzoek waarmee we meer impact kunnen hebben op het onderwijs en op de HavenStad”, vertelt Liek Voorbij, programmadirecteur van het kenniscentrum.